ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://azon.e-science.pl/zasoby/41380

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/41380

Typ zasobu: praca dyplomowa

Badania nad strukturą parametru selektywności dojazdów do pracy

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Badania nad strukturą parametru selektywności dojazdów do pracy
Osoby Autorzy: Krzysztof Głogowski
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis W pracy wykorzystano modele analiz przestrzennych oparte na idei pośrednich możliwości (intervening opportunity). Szereg analiz tych modeli przeprowadzonych w Zakładzie Urbanizacji i Planowania Przestrzennego potwierdziło również możliwości wykorzystania ich w praktyce planistycznej dla różnorodnych zadań - od badań typowo komunikacyjnych do prognozowania systemów osadniczych w skali całego kraju. Wydaje się więc, że możliwości tkwiące w ich strukturze stwarzają perspektywy do zastosowania ich jako proponowanego narzędzia prognostycznego. Większość dotychczasowych opracowań koncentruje się na opracowaniu i udoskonalaniu samego narzędzia modelowego, mniej natomiast miejsca poświęcając analizie głównego parametru sterującego samym procesem. Chcąc przynajmniej w skromnej części zapełnić tę lukę, rozpoczęto w Zakładzie Urbanizacji i Planowania Przestrzennego PWr badania idące w nieco innym kierunku. Skoncentrowano się mianowicie na selektywności kontaktów, głównym parametrze wszystkich modeli z rodziny pośrednich możliwości. Parametr ten nie tylko pełni bardzo istotną rolę w samym modelowym procesie, ale sam w sobie zasługuje na uwagę. Posiada bowiem pewne cechy nadające mu szerszy charakter i, jak wykazały różne badania, może samodzielnie pełnić rolę swego rodzaju miary procesów osadniczych. (Polski)
Słowa kluczowe "Analiza przestrzenna"@pl, "modele pośrednich możliwości"@pl, "parametr selektywności"@pl, "splotowy model pośrednich możliwości"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: praca dyplomowa
Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Grupa docelowa: naukowcy, studenci, administracja publiczna
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 1978
Liczba stron: 317
Promotor: Tadeusz Zipser
Język zasobu: Polski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Elżbieta Chądzyńska
Data udostępnienia: 16-09-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr

Cytowanie

Skopiowano

Krzysztof Głogowski. Badania nad strukturą parametru selektywności dojazdów do pracy. [praca dyplomowa] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)

Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994

Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)

Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Wólczańskiej z ul. Struga w Łodzi

Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Modelowania obszaru głogowskiego

Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Wyniki symualcji modelu pośrednich możliwości na sieci w kształcie kraty

Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Zobacz więcej