ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/41380Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/41380Metadane zasobu
Tytuł |
Badania nad strukturą parametru selektywności dojazdów do pracy |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Krzysztof Głogowski
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
W pracy wykorzystano modele analiz przestrzennych oparte na idei pośrednich możliwości (intervening opportunity). Szereg analiz tych modeli przeprowadzonych w Zakładzie Urbanizacji i Planowania Przestrzennego potwierdziło również możliwości wykorzystania ich w praktyce planistycznej dla różnorodnych zadań - od badań typowo komunikacyjnych do prognozowania systemów osadniczych w skali całego kraju. Wydaje się więc, że możliwości tkwiące w ich strukturze stwarzają perspektywy do zastosowania ich jako proponowanego narzędzia prognostycznego. Większość dotychczasowych opracowań koncentruje się na opracowaniu i udoskonalaniu samego narzędzia modelowego, mniej natomiast miejsca poświęcając analizie głównego parametru sterującego samym procesem. Chcąc przynajmniej w skromnej części zapełnić tę lukę, rozpoczęto w Zakładzie Urbanizacji i Planowania Przestrzennego PWr badania idące w nieco innym kierunku. Skoncentrowano się mianowicie na selektywności kontaktów, głównym parametrze wszystkich modeli z rodziny pośrednich możliwości. Parametr ten nie tylko pełni bardzo istotną rolę w samym modelowym procesie, ale sam w sobie zasługuje na uwagę. Posiada bowiem pewne cechy nadające mu szerszy charakter i, jak wykazały różne badania, może samodzielnie pełnić rolę swego rodzaju miary procesów osadniczych. (Polski) |
Słowa kluczowe | "Analiza przestrzenna"@pl, "modele pośrednich możliwości"@pl, "parametr selektywności"@pl, "splotowy model pośrednich możliwości"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
praca dyplomowa Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Grupa docelowa: naukowcy, studenci, administracja publiczna Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 1978 Liczba stron: 317 Promotor: Tadeusz Zipser Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Elżbieta Chądzyńska Data udostępnienia: 16-09-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Podobne zasoby
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)
Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Wólczańskiej z ul. Struga w Łodzi
Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowania obszaru głogowskiego
Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Wyniki symualcji modelu pośrednich możliwości na sieci w kształcie kraty
Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)