ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/38551Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/38551Metadane zasobu
Tytuł |
Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) na ul. Ogrodowej z ul. Zachodnią oraz skrzyżowania na ul. Nowomiejskiej z ul. Ogrodową oraz skrzyżowania na ul. Franciszkańskiej z ul. Kilińskiego w Łodzi |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Maciej Kamiński
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
Model zmian obciążeń ruchu samochodowego wynikających z dynamicznych zmian przepustowości dróg. Wykorzystano 337 rejonów obliczeniowych będących podziałem Łodzi wraz okalającymi gminami. Z każdym rejonem związany jest potencjał generowania ruchu i potencjał celów zgodnie z koncepcją modelu pośrednich możliwości. W pliku sd.geojson zawarte są punkty wraz z danymi o źródłach i celach (odpowiednio pola src i dst) punkty są reprezentacją ww. rejonów. Sieć została następnie odpowiednio zmodyfikowana tak, aby łączyć punkty generujące i agregujące ruch. Symulację przeprowadzono najpierw uzyskując więźbę ruchu modelem pośrednich możliwości. Realizacja więźby na zadanej sieci drogowej pozwoliła uzyskać wyjściowy stan obciążeń. W modelu zablokowano parametrycznie ulice prowadzące do skrzyżowania symulując tym samym nieprzejezdność i wyłączenie z ruchu. Powtórnie obliczono realizację więźby ruchu w odcinkach drogowych. Dalszej analizie poddano różnice pomiędzy obciążeniem pierwotnym i wtórnym. Symulacje przeprowadzone zostały z użyciem modelu pośrednich możliwości, ograniczonej przepustowością odcinków drogowych - kilkukrotnie obciążenie frakcjami ruchu zmieniło przepustowość zmieniając tym samym najkrótsze trasy ruchu. Rozkładanie podróży nastąpiło po trzech najkrótszych drogach od źródła do celu. Symulacje przeprowadzono dla ruchu w szczycie porannym (droga do pracy). Kartogram z wynikami symulacji dostępny jest w formie zbliżenia na modelowany obszar (w1.pdf) oraz ze zmianami w kontekście całego miasta (w2.pdf). Wraz z kartogramami reprezentującymi wyniki symulacji dostępne są też szczegółowe dane o obciążeniach dróg: plik changed.geojson - pola weight - waga/koszt odcinka, original - oryginalne obciążenie odcinka, strs - obciążenie po blokadzie, change - zmiana, junc - przepływy przez skrzyżowanie. (Polski) |
Słowa kluczowe | "model pośrednich możliwości"@pl, "transport indywidualny"@pl, "przepustowość sieci transportowych"@pl, "obciążenie ruchem drogowym"@pl, "Łódź"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
zbiór, baza danych Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Grupa docelowa: naukowcy, studenci, administracja publiczna Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2015 Użyte oprogramowanie: QGIS, pankus Język zasobu: Angielski, Polski Zasięg geograficzny zasobu: "Łódź" |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Maciej Kamiński Data udostępnienia: 08-03-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Science PWr |
Cytowanie
Maciej Kamiński. Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) na ul. Ogrodowej z ul. Zachodnią oraz skrzyżowania na ul. Nowomiejskiej z ul. Ogrodową oraz skrzyżowania na ul. Franciszkańskiej z ul. Kilińskiego w Łodzi. [zbiór, baza danych] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) na ul. Narutowicza z ul. Kilińskiego w Łodzi
Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
MongoConnector QGIS plugin
Maciej Kamiński, kod źródłowy, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Wólczańskiej z ul. Struga w Łodzi
Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Kopcińskiego z Al. Piłsudskiego w Łodzi
Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)