ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/42019Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/42019Metadane zasobu
Tytuł |
Struktura trójkątowo-łańcuchowa sieci osiedleńczej Wariant tytułu: L'étude de la structure triangulaire-enchaînée de la ville moderne Wariant tytułu: Study on the triangular-catenary structure of the modern town |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Tadeusz Zipser
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
Praca jest kontynuacją ogłoszonej w Zeszytach Naukowych Politechniki Wrocławskiej, Architektura VI, w roku 1964 propozycji nowego teoretycznego układu osiedleńczego nazwanego wówczas strukturą łańcuchowo-trójkątną miasta nowoczesnego. Stanowi mimo to pewną odrębną całość, gdyż skupia w sobie dowodową część rozważań poświęconych nowej strukturze. Rzecz jasna koncepcja przyszłościowego systemu urbanistycznego jest zagadnieniem w tak wielkim stopniu złożonym i skomplikowanym, że pełna analiza proponowanych struktur nie jest nigdy możliwa, a ostateczny głos należy, jak zawsze w takich wypadkach do "próby życia". Świadomość tego faktu wpłynęła na wybór zakresu cech nowej struktury, którym poświęcono zawarte w niniejszej pracy dociekania. Ponieważ badana struktura osnuta jest na sieci regularnych elementów, przeprowadzono w pracy szereg analiz możliwych sieci regularnych, aby na ich tle wykazać zalety sieci obranej za osnowę proponowanego układu urbanistycznego. Wymagało to wprowadzenia pewnych ogólnych pojęć, ustalenia i uzasadnienia kryteriów oceny i opracowania metodyki badań porównawczych. Szczególnie dużo miejsca poświęcono zagadnieniom kształtowania się racjonalnego obszaru zasięgu punktów układu mających znaczenie w formowaniu procesów komunikacyjnych. Rozważono również wpływ kształtu sieci komunikacyjnej na prawdopodobieństwo powstawania sytuacji konfliktowych związanych ze zindywidualizowanym charakterem ruchów wewnątrz układu. Omawiając pewne szczegóły technicznych rozwiązań ograniczono się do tych elementów, które narzucone są przez nową strukturę i nie mogą być rozwiązane w tradycyjny, standardowy sposób. (Polski) Opis w innym języku: La présente étude développe la nouvelle structure théorique du système urbain, apçelee la structure triangulaire- enchaînée. Sa forme et ses elements fondamentaux ont ete exposés dans notre étude précédente "Structure triangulaire- enchaînée de la ville moderne" publiée dans Zeszyty Naukowe Politechniki Wrocławskiej, Architektura VI, 1964. Nous y avons traité également les postulats de base, sur lesquels nous avons construit le nouveau type de l’amenagement de la ville. L'étude ci-dessus,met en évidence la nécessite de chercher un système spatial régulier en forme du réseau, rempli par la suite d’éléments édifiés plus tard. Ce procédé rend possible éviter le mélange chaotique de fonctions urbaines et facilite aussi bien la direction actuelle des processes urbains que les prévisions pour l’avenir. D’autre part, la structure a la forme çpii, au fur et a mesure d’extension de la ville, permet de développer des systèmes polycentriques, sans perturber l’ancien système de la ville et le reseau de routes "naturel" qui dessert les terrains amenages. (...) (Francuski) Opis w innym języku: Presented here work is the argument of the proposed new theoretical structure of the municipal lay-out, the triangular-catenary structure. The basic elements and forms of this structure were presented in the earlier paper of the author: "the catenary-triangular structure of a modern town". Wroclaw Technical University. Scientific Papers. Architecture VI.1964. The initial assumption, on which the design of the new type town structure had been based by the author, was also discussed in that paper. (...) (Angielski) |
Słowa kluczowe | "planowanie przestrzenne"@pl, "struktura trójkątowo-łańcuchowa"@pl, "planowanie dużego miasta"@pl, "model Bernoulliego"@pl, "sieć komunikacyjna"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
książka Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Grupa docelowa: naukowcy, nauczyciele, przedsiębiorcy, administracja publiczna Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce wydania: Wrocław
Wydawca: Państwowe Wydawnictwa Naukowe Oddział Wrocławski Czas wydania: 1967 Liczba stron: 58 Nazwa serii: Zeszyty Naukowe Politechniki Wrocławskiej Numeracja: 171 Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Joanna Żebrowska Data udostępnienia: 19-09-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Podobne zasoby
WZM Modelowanie Ruchu: Wnioski dotyczące rozbudowy i przebudowy sieci komunikacji kołowej (26)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Średnie jednostkowe spływy roczne wód powierzchniowych w Polsce - mapa
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
WZM Modelowanie Ruchu: Więźba międzyrejonowa, kategoria ruch dom-praca, ruch całodobowy (29)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Mapy selekcyjno-wiązkowe ruchu osobowego w mieście Wrocław (rys. 16)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)