ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/44911Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/44911Metadane zasobu
Tytuł |
Modele symulacyjne w rozwoju sieci osadniczej: część 2 |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Tadeusz Zipser, Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Jan Kowalski, Katarzyna Kwaśniewska, Elżbieta Litwińska, Romuald Pustelnik, Joanna Zagożdżon
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
Prace nad modelami można podzielić na dwa etapy oraz wyróżnić dwie klasy modeli, które w tych etapach przygotowano. Pierwsza grupa modeli łączy się bezpośrednio z ideą mechanizmu „pośrednich szans” (intervening opportunities), która steruje w nich przesunięciami elementów zagospodarowania. Przesunięcia te mają za zadanie doprowadzenie do stanu zgodności liczb oczekiwanych kontaktów z liczbą kontaktów zrealizowanych (w modelu) w każdym rejonie rozpatrywanego obszaru. Elementy zagospodarowania były tu sprowadzone do źródeł i celów kontaktów różnej kategorii - w praktyce podróży dom-praca, praca-dom i dom-usługi z możliwym dalszym podziałem wg węższej specjalizacji w ramach tych kategorii celów. Wspomniane modele można ogólnie określić jako modele równowagi. Doświadczenia uzyskane przy stosowaniu powyższej klasy modeli doprowadziły do sformułowania koncepcji mechanizmu „wiązania pobudzonych okazji”. Główną cechą tych modeli jest ich znacznie większa złożoność, a przede wszystkim to, że tworzą one pewien system, który można by określić jako system modelowania decyzyjno-symulacyjnego. Wydaje się, że taki charakter modelu bardziej odpowiada zapotrzebowaniu ze strony praktyki służb planowania przestrzennego. W dalszej części opracowania przedstawiono dokładne opisy algorytmów poszczególnych wariantów obu klas modeli. (Polski) |
Słowa kluczowe | "osadnictwo"@pl, "model pośrednich możliwości"@pl, "model wiązania pobudzonych sposobności"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
książka Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Grupa docelowa: naukowcy, nauczyciele, studenci, administracja publiczna Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce wydania: Wrocław
Czas wydania: 1975 Liczba stron: 113 Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Elżbieta Chądzyńska Data udostępnienia: 16-09-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Cytowanie
Tadeusz Zipser, Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Jan Kowalski, Katarzyna Kwaśniewska, Elżbieta Litwińska, Romuald Pustelnik, Joanna Zagożdżon. Modele symulacyjne w rozwoju sieci osadniczej: część 2. [książka] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
WZM Modelowanie Ruchu: Wnioski dotyczące rozbudowy i przebudowy sieci komunikacji kołowej (26)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Średnie jednostkowe spływy roczne wód powierzchniowych w Polsce - mapa
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
WZM Modelowanie Ruchu: Więźba międzyrejonowa, kategoria ruch dom-praca, ruch całodobowy (29)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Mapy selekcyjno-wiązkowe ruchu osobowego w mieście Wrocław (rys. 16)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)