ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/13896Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/13896Metadane zasobu
Tytuł |
GOP kolej regionalna: Studium systemu szybkiej kolei regionalnej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego - Raporty (9) |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Tadeusz Zipser
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
GOP - Górnośląski Okręg Przemysłowy. RAPORTY - Studium systemu szybkiej kolei regionalnej dla GOP. Celem prac było uzyskanie w wyniku obliczeń modelujących procesy komunikacyjne, podstaw liczbowych do projektowania zasadniczego układu szybkiej kolei w systemie przestrzennym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Obszar opracowania został podzielony na 504 rejony obliczeniowe. Podział ten, jak również dane liczbowe dotyczące ilości mieszkańców, ilości miejsc pracy i procentu zawodowo-czynnych uzyskano w C.O.B.R.T.K w Katowicach. Zadaniem opracowania było uzyskanie przewidywanych relacji komunikacyjnych i przedstawienie ich w takiej formie, aby projektującemu układ pozostawić duży margines manewru. Jednocześnie, obliczone wielkości potoków ruchu winny być w miarę możliwości niezwiązane w istniejącym obecnie systemie dostępności (sieć komunikacyjna). Aby spełnić powyższe warunki zdecydowano się nie obciążać wyliczonymi wartościami konkretnego układu sieci, blokując tym samym możliwości zmian w trakcie jego projektowania, a w zamian posłużyć się techniką tak zwanych planów selekcyjno-wiązkowych, które traktować można jako substrat "idealnej” sieci komunikacyjnej. Świadomość, jaki powinien być przebieg sieci "idealnej", to jest zabezpieczający przejazd po najkrótszej możliwie trasie, w ("linii powietrznej") między każdą parą rejonów, powiązanych dostatecznie dużą ilością ruchu, pozwala każdorazowo na ocenę realnego układu pod kątem odchylenia od tejże sieci "idealnej". (Polski) |
Słowa kluczowe | "transport"@pl, "transport i komunikacja"@pl, "kolej regionalna"@pl, "analiza i modelowanie"@pl, "Górnośląski Okręg Przemysłowy"@pl, "plan selekcyjno-wiązkowy"@pl, "więźba ruchu"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
inny dokument Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Grupa docelowa: naukowcy, studenci, przedsiębiorcy, administracja publiczna, ogół społeczeństwa Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 1973 Nazwa serii: GOP kolej regionalna Numeracja (część, tom, numer, zeszyt): 9 Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Joanna Żebrowska Data udostępnienia: 15-06-2018 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Cytowanie
Tadeusz Zipser. GOP kolej regionalna: Studium systemu szybkiej kolei regionalnej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego - Raporty (9). [inny dokument] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
WZM Modelowanie Ruchu: Wnioski dotyczące rozbudowy i przebudowy sieci komunikacji kołowej (26)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Średnie jednostkowe spływy roczne wód powierzchniowych w Polsce - mapa
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
WZM Modelowanie Ruchu: Więźba międzyrejonowa, kategoria ruch dom-praca, ruch całodobowy (29)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Mapy selekcyjno-wiązkowe ruchu osobowego w mieście Wrocław (rys. 16)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)