ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://azon.e-science.pl/zasoby/22102

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/22102

Typ zasobu: artykuł, rozdział

Selektywność dojazdów do pracy jako miara procesów osadniczych

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Selektywność dojazdów do pracy jako miara procesów osadniczych
Wariant tytułu: Selectivity of the access by road to the work place as a measure of settlement processes
Wariant tytułu: Избирательность проездов на работу как мера процессов заселения
Osoby Autorzy: Krzysztof Głogowski
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis Dokonano charakterystyki procesów osadniczych w świetle modelu Zipsera, interpretując jeden parametr - selektywność, uniwersalny i nowy miernik. Określa on najogólniej specjalizację potrzeb realizowanych w konkretnych kontaktach komunikacyjnych. Zakres ruchów ograniczono. Dojazdy do pracy uznano za najistotniejsze w charakterystyce procesów osadniczych. Otrzymano wyraźną zależność parametru selektywności od struktury zawodowej i innych czynników pośrednio związanych z pracą. (Polski)
Opis w innym języku: The characteristics of settlement processes was carried out in terms of T. Zipser's model, by considering one of the parameters, i.e. selectivity, as a universal and novel measure. This parameter defines, in a highly generalized way, the specialization of needs realized in the given transport relations. The range of movement has been limited, and the access by road to the work place is considered most essential in the characteristics of settlement processes. An evident correlation is found among selectivity parameter, professional structure and some other factors related to work. The numerical characteristics of social and economic development permitted an interpretation of the results obtained. (Angielski)
Opis w innym języku: Характеристика процессов заселения в свете модели Т. Ципсера выполнена на основе истолкования одного параметра - избирательности, универсального и нового измерителя. Этим параметром деляется в наиболее общих чертах специализация потребностей, реализуемых в конкретных транспортных контактах. Объем движений ограничен. (Rosyjski)
Uwagi: Artykuł należy do zbioru prac "Planowanie przestrzenne", Wrocław 1979.
Słowa kluczowe "modelowanie"@pl, "system transportowy"@pl, "modelowanie podróży"@pl, "system osadniczy"@pl, "parametr selektywności"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: artykuł, rozdział
Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
Grupa docelowa: naukowcy, studenci, przedsiębiorcy, administracja publiczna
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Tytuł źródła: Prace naukowe Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Wrocławskiej, Studia i Materiały: Planowanie przestrzenne
Numeracja: 5
Miejsce wydania: Wrocław
Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej
Czas wydania: 1979
Od strony: 27
Do strony: 35
Język zasobu: Polski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Joanna Żebrowska
Data udostępnienia: 18-09-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr

Cytowanie

Skopiowano

Krzysztof Głogowski. Selektywność dojazdów do pracy jako miara procesów osadniczych. [artykuł, rozdział] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Perspektywy rozwoju niektórych metod numerycznych w programowaniu systemów komunikacyjnych

Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Województwo bialskopodlaskie - wyniki modelowań

Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Analiza możliwości łączenia celów podróży w mieście ze względu na minimalizację ruchów

Maciej Dobrowolski, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)

Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994

Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Gospodarka wodna zdrenowanych gruntów ornych w Sudetach Środkowych

Grzegorz Pęczkowski, książka, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, dziedzina nauk technicznych (2011)

Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)

Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Zobacz więcej