ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/48272Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/48272Metadane zasobu
Tytuł |
Analiza ruchu samochodów ciężarowych na obszarze miasta Wrocławia. Dobór technik pomiaru, pilotażowe badania terenowe |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Tadeusz Zipser
Współtwórcy: Jadwiga Brzuchowska (Inna), Magdalena Mlek-Galewska (Inna), Wawrzyniec Zipser (Inna) Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
W przypadku całościowej analizy samochodowego ruchu towarowego w mieście sprawą podstawową jest określenie następujących wielkości: 1. Ogólna orientacja w rozmiarach zjawiska, a więc częściowe przynajmniej rozpoznanie nasilenia ruchu tej kategorii w możliwie szerokim zakresie. W rachubę wchodzi przede wszystkim jednoczesne uchwycenie stopnia obciążenia dużej części sieci ulicznej. 2. Uchwycenie stosunku ilościowego samochodów ciężarowych do reszty ruchu kołowego. 3. Uchwycenie stosunku ilościowego poszczególnych kategorii pojazdów ciężarowych zapełniających sieć. W przeciwieństwie do od dawna badanych i dobrze już poznanych ruchów pojazdów osobowych, których liczebność i fluktuacje w czasie dadzą się dobrze oszacować, w tym przypadku już sama liczba pojazdów ciężarowych będących jednocześnie w ruchu stanowi niewiadomą. I właśnie to stanowi pierwszoplanowe zadanie takich badań, wymagające innej techniki niż liczenie pojazdów w wybranych miejscach, gdy ich ogólna liczba jest w przybliżeniu znana. W tym opracowaniu postanowiono: 1. Uzyskać możliwie pełny obraz ogólny zjawiska, to jest orientacyjne rozmiary obciążenia sieci, udział poszczególnych rodzajów pojazdów, orientacyjne rozmiary tranzytu i jego rozdziału; 2. Sprawdzić techniki obserwacji i pomiaru zwłaszcza te, które są w jakiejś mierze niekonwencjonalne; 3. Przygotowanie pewnej bazy porównawczej w zakresie zachowań użytkowników systemu oraz 4. Rozpoczęcie kompletowania bazy porównawczej w zakresie wynikowych charakterystyk obciążenia sieci. (Polski) |
Słowa kluczowe | "ruch samochodowy"@pl, "gospodarka przestrzenna"@pl, "badania terenowe"@pl, "analiza ruchu drogowego"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
inny dokument Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Grupa docelowa: administracja publiczna, przedsiębiorcy, studenci, naukowcy Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 1999 Liczba stron: 37 Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Tymon Dmochowski Data udostępnienia: 02-10-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej |
Cytowanie
Tadeusz Zipser. Analiza ruchu samochodów ciężarowych na obszarze miasta Wrocławia. Dobór technik pomiaru, pilotażowe badania terenowe. [inny dokument] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
WZM Modelowanie Ruchu: Wnioski dotyczące rozbudowy i przebudowy sieci komunikacji kołowej (26)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Średnie jednostkowe spływy roczne wód powierzchniowych w Polsce - mapa
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
WZM Modelowanie Ruchu: Więźba międzyrejonowa, kategoria ruch dom-praca, ruch całodobowy (29)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Mapy selekcyjno-wiązkowe ruchu osobowego w mieście Wrocław (rys. 16)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)