ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/14792Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/14792Metadane zasobu
Tytuł |
Zagadnienia szeregowania zadań z uwzględnieniem transportu. Modele, własności i algorytmy Wariant tytułu: Scheduling issues related to the transportation. Models, properties and algorithms |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Adam Tyński
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
Praca dotyczy problemów optymalizacji równoczesnego planowania zadań i zarządzania transportem w elastycznych systemach produkcyjnych(ESP, ang. exible manufacturing system). ESP to system wytwarzania złożony z w pełni zautomatyzowanych podsystemów wykonawczych, magazynowych i transportowych, których praca jest koordynowana przez komputerowy system sterowania. Ze względu na determinizm funkcjonowania ESP jako narzędzie do analizy i optymalizacji jego pracy wykorzystywana może być deterministyczna teoria szeregowania zadań. W rozprawie rozważano system automatycznego transportu realizowanego przez wózki AGV (z różną polityką obsługi) oraz przepływową i gniazdową strukturę stanowisk dla przepływu dowolnych zadań. Za kryterium przyjęto moment zakończenia wykonywania wszystkich zadań (maksymalny stopień wykorzystania parku maszynowego). W pracy proponuje się modele i algorytmy rozwiązywania postawionych zagadnień, które pozwalają na coraz doskonalsze modelowanie funkcjonowania coraz większej grupy rzeczywistych systemów produkcyjnych, co z kolei determinuje wzrost wydajności ich pracy. Szczególną uwagę zwrócono na efektywność proponowanych algorytmów w ich zastosowaniach w strukturach sterowania ESP. (Polski) Uwagi: Praca doktorska |
Słowa kluczowe | "elastyczne systemy produkcyjne"@pl, "algorytm optymalizacji"@pl, "transport"@pl, "szeregowanie zadań"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
praca dyplomowa Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / automatyka i robotyka (2011) Grupa docelowa: przedsiębiorcy, studenci, naukowcy, ogół społeczeństwa Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2006 Liczba stron: 197 Promotor: Czesław Smutnicki Język zasobu: Polski Identyfikatory: OAI: 1454 |
Linki zewnętrzne | |
Licencja | ID-NC-ND |
Informacje techniczne |
Deponujący: Marta Kordas Data udostępnienia: 26-07-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Podobne zasoby
Dwupoziomowe harmonogramowanie produkcji średnioseryjnej w elastycznej linii potokowej
Eugeniusz Toczyłowski, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / automatyka i robotyka (2011)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Kontrola procesu obróbki w elastycznym systemie produkcyjnym na przykładzie modelowego układu nadzorującego wiercenie
Andrzej Markowski, Zbigniew Smalec, Jerzy Sobiech, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / automatyka i robotyka (2011)
Group judgement. Some application to decision problems in transport (RB-2000-77)
Hanna Bury, Dariusz Wagner, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, dziedzina nauk technicznych (2011)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Mapy selekcyjno-wiązkowe ruchu osobowego w mieście Wrocław (rys. 16)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)
Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)