ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://azon.e-science.pl/zasoby/15118

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/15118

Typ zasobu: książka

Wpływ zastosowania powłoki cermetalicznej na procesy tribologiczne w uszczelnieniu pierścieniowym silników spalinowych

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Wpływ zastosowania powłoki cermetalicznej na procesy tribologiczne w uszczelnieniu pierścieniowym silników spalinowych
Osoby Autorzy: Andrzej Kaźmierczak
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis Uszczelnienie pierścieniowe silnika spalinowego składające się z zespołu pierścieni tłokowych, tłoka i tulei cylindrowej musi sprostać zmiennym obciążeniom cieplnym i mechanicznym. W tym celu stosuje się taką jego konstrukcje, aby stworzyć warunki minimalnych sił tarcia. W rozprawie opracowano nową, własną technologie pierścieni tłokowych silników spalinowych oraz tulei cylindrowej wyjaśniono istotę ich bardzo dobrych właściwości tribologicznych. Przedmiotowe uszczelnienie pierścieniowe otrzymano w wyniku kompleksowych prac koncepcyjno-badawczych. W ich skład weszły symulacyjne badania numeryczne, wstępne badania jakościowe na obiekcie rzeczywistym, porównawcze badania na tribotesterze oraz zasadnicze badania na obiekcie rzeczywistym. W badaniach symulacyjnych po raz pierwszy opisano współpracę uszczelnienia pierścieniowego o zmienionych właściwościach warstw wierzchnich pierścieni tłokowych. (Polski)
Uwagi: Spis treści i podsumowanie również w języku angielskim.
Słowa kluczowe "zużycie materiałów"@pl, "silnik tłokowy"@pl, "uszczelnienie"@pl, "zużycie materiałów i energii"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: książka
Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / mechanika (2011)
Grupa docelowa: ogół społeczeństwa, naukowcy, studenci
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce wydania: Wrocław
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Czas wydania: 2002
Liczba stron: 228
Nazwa serii: Prace Naukowe Instytutu Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn Politechniki Wrocławskiej
Numeracja: Nr 88. Monografie 31
Język zasobu: Polski
Identyfikatory: OAI: 1054
Linki zewnętrzne
Licencja ID-NC-ND
Informacje techniczne Deponujący: Marta Kordas
Data udostępnienia: 12-06-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr

Cytowanie

Skopiowano

Andrzej Kaźmierczak. Wpływ zastosowania powłoki cermetalicznej na procesy tribologiczne w uszczelnieniu pierścieniowym silników spalinowych. [książka] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: ID-NC-ND, https://azon.e-science.pl/licencje/ID-NC-ND_PWr.pdf. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Mechanizm tarcia i zużywania wieloskładnikowych kompozytów na osnowie polioksymetylenu

Dymitry Capanidis, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria mechaniczna (2018)

Parametry indykowane i efektywne tłokowych napędów lotniczych

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Tarcie i zużycie zespołu tłok-pierścienie-cylinder

Andrzej Kaźmierczak, książka, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / budowa i eksploatacja maszyn (2011)

Teoria Maszyn Cieplnych - Obiegi tłokowych silników spalinowych

Artur Nemś, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Obliczanie obiegu rzeczywistego w lotniczym silniku tłokowym

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Zobacz więcej