ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/15118Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/15118Metadane zasobu
Tytuł |
Wpływ zastosowania powłoki cermetalicznej na procesy tribologiczne w uszczelnieniu pierścieniowym silników spalinowych |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Andrzej Kaźmierczak
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
Uszczelnienie pierścieniowe silnika spalinowego składające się z zespołu pierścieni tłokowych, tłoka i tulei cylindrowej musi sprostać zmiennym obciążeniom cieplnym i mechanicznym. W tym celu stosuje się taką jego konstrukcje, aby stworzyć warunki minimalnych sił tarcia. W rozprawie opracowano nową, własną technologie pierścieni tłokowych silników spalinowych oraz tulei cylindrowej wyjaśniono istotę ich bardzo dobrych właściwości tribologicznych. Przedmiotowe uszczelnienie pierścieniowe otrzymano w wyniku kompleksowych prac koncepcyjno-badawczych. W ich skład weszły symulacyjne badania numeryczne, wstępne badania jakościowe na obiekcie rzeczywistym, porównawcze badania na tribotesterze oraz zasadnicze badania na obiekcie rzeczywistym. W badaniach symulacyjnych po raz pierwszy opisano współpracę uszczelnienia pierścieniowego o zmienionych właściwościach warstw wierzchnich pierścieni tłokowych. (Polski) Uwagi: Spis treści i podsumowanie również w języku angielskim. |
Słowa kluczowe | "zużycie materiałów"@pl, "silnik tłokowy"@pl, "uszczelnienie"@pl, "zużycie materiałów i energii"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
książka Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / mechanika (2011) Grupa docelowa: ogół społeczeństwa, naukowcy, studenci Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Miejsce wydania: Wrocław
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej Czas wydania: 2002 Liczba stron: 228 Nazwa serii: Prace Naukowe Instytutu Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn Politechniki Wrocławskiej Numeracja: Nr 88. Monografie 31 Język zasobu: Polski Identyfikatory: OAI: 1054 |
Linki zewnętrzne | |
Licencja | ID-NC-ND |
Informacje techniczne |
Deponujący: Marta Kordas Data udostępnienia: 12-06-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Cytowanie
Andrzej Kaźmierczak. Wpływ zastosowania powłoki cermetalicznej na procesy tribologiczne w uszczelnieniu pierścieniowym silników spalinowych. [książka] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: ID-NC-ND, https://azon.e-science.pl/licencje/ID-NC-ND_PWr.pdf. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
Mechanizm tarcia i zużywania wieloskładnikowych kompozytów na osnowie polioksymetylenu
Dymitry Capanidis, książka, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / mechanika (2011)
Mechanizm tarcia i zużywania wieloskładnikowych kompozytów na osnowie polioksymetylenu
Dymitry Capanidis, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria mechaniczna (2018)
Parametry indykowane i efektywne tłokowych napędów lotniczych
Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)
Tarcie i zużycie zespołu tłok-pierścienie-cylinder
Andrzej Kaźmierczak, książka, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / budowa i eksploatacja maszyn (2011)
Teoria Maszyn Cieplnych - Obiegi tłokowych silników spalinowych
Artur Nemś, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)
Obliczanie obiegu rzeczywistego w lotniczym silniku tłokowym
Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)