ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://azon.e-science.pl/zasoby/46755

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/46755

Typ zasobu: materiał dydaktyczny

Obliczanie obiegu rzeczywistego w lotniczym silniku tłokowym

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Obliczanie obiegu rzeczywistego w lotniczym silniku tłokowym
Osoby Autorzy: Maciej Cholewiński
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis Zagadnienie opracowane zostało w ramach kursu "Wybrane zagadnienia z teorii napędów lotniczych" realizowanego przez Katedrę Termodynamiki, Teorii Maszyn i Urządzeń Cieplnych Politechniki Wrocławskiej.
Wskazano różnice miedzy obiegiem teoretycznym (Otto) a rzeczywistym mającym miejsce w silniku tłokowym zasilanym benzyną lotniczą. Przedstawiono przypadki silnika wolnossącego oraz doładowanego oraz ideę doboru odpowiedniego kąta wyprzedzenia zapłonu. Ponadto przedstawiono model matematyczny służący do obliczania rzeczywistych parametrów czynnika obiegowego w silniku podczas suwów: ssania, sprężania, pracy oraz wydechu, z uwzględnieniem specyfiki pracy napędów lotniczych. (Polski)
Słowa kluczowe "silnik odrzutowy"@pl, "silnik jednoprzepływowy"@pl, "silnik dwuprzepływowy"@pl, "silnik turboodrzutowy dwuprzepływowy"@pl, "silnik śmigłowy"@pl, "silnik strumieniowy"@pl, "silnik tłokowy"@pl, "obieg Otto"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: materiał dydaktyczny
Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)
Grupa docelowa: studenci
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2019
Nazwa serii: Wybrane zagadnienia z teorii napędów lotniczych
Numeracja: 13
Liczba stron: 12
Język zasobu: Polski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Józef Rak
Data udostępnienia: 12-08-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Learning PWr

Cytowanie

Skopiowano

Maciej Cholewiński. Obliczanie obiegu rzeczywistego w lotniczym silniku tłokowym. [materiał dydaktyczny] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Termodynamika procesów rozprężania w turbinach

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Tarcie i zużycie zespołu tłok-pierścienie-cylinder

Andrzej Kaźmierczak, książka, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / budowa i eksploatacja maszyn (2011)

Procesy termodynamiczne w dwuprzepływowych turbinowych silnikach odrzutowych

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Parametry indykowane i efektywne tłokowych napędów lotniczych

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Obieg Otto

Andrzej Nowak, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Procesy termodynamiczne w silnikach strumieniowych

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Zobacz więcej