ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://azon.e-science.pl/zasoby/22073

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/22073

Typ zasobu: artykuł, rozdział

Analiza możliwości łączenia celów podróży w mieście ze względu na minimalizację ruchów

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Analiza możliwości łączenia celów podróży w mieście ze względu na minimalizację ruchów
Wariant tytułu: Анализ возможности объединения путешествий по городу с точки зрения минимизации передвижений
Wariant tytułu: Travelling with lowest circulation to targets in town settlements
Osoby Autorzy: Maciej Dobrowolski
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis Wzrost selektywności zawodowej i usługowej stwarza konieczność dokonywania coraz częstszych i dłuższych podróży. Na podstawie ankiety przeprowadzonej we Wrocławiu pomierzono występujące w mieście podróże, a następnie obliczono częstotliwość łączenia poszczególnych celów podroży między sobą. Podobne obliczenia w pracy wykonano dla materiałów z ankiety przeprowadzonej w miastach amerykańskich w celu otrzymania materiału porównawczego oraz określenia tendencji występowania ruchów w mieście. Na podstawie badań wypracowano taki model ustawienia celów podróży względem siebie, który umożliwia osiągnięcie minimum ruchu w mieście przy całkowitym zaspokojeniu potrzeb mieszkańców. (Polski)
Opis w innym języku: Рост селективность в области профессий и обслуживания создает необходимость в осуществлении все более частых и продолжительных путешествий. На основе анкетного опроса, проведенного во Вроцлаве, измерены выступающие здесь передвижения по городу, а затем рассчитана частотность объединения отдельных целей этих передвижений. Подобные расчеты выполнены для материалов от анкетного опроса, проведенного в американских городах, с целью получения сопоставительного материала и определения трендов в сфере городских передвижений.
Задача исследований заключалась в выработке модели такой ориентировки целей передвижений по отношению друг к другу, чтобы добиться минимума движения в городе при полном удовлетворении движения жителей. (Rosyjski)
Opis w innym języku: The selectivity of the professions and of services has an influence upon the number and length of circulation in towns. Basing on a questionary of trips in Wrocław, the was a frequency of targets interrelation calculated. Similar computation were peracted according to american questionary output data, to achieve comparison and tendencies of town traffic. The research tends to work out a model giving minimum of communication routes. (Angielski)
Uwagi: Artykuł należy do zbioru prac "Zjawiska komunikacyjne a modelowanie funkcjonowania obszarów zurbanizowanych", Wrocław 1974.
Słowa kluczowe "modelowanie"@pl, "system transportowy"@pl, "miasto Wrocław"@pl, "system osadniczy"@pl, "natężenie ruchu"@pl, "modelowanie podróży"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: artykuł, rozdział
Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)
Grupa docelowa: naukowcy, studenci, przedsiębiorcy, administracja publiczna
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Tytuł źródła: Prace naukowe Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Wrocławskiej, Studia i Materiały: Zjawiska komunikacyjne a modelowanie funkcjonowania obszarów zurbanizowanych
Numeracja: 3
Miejsce wydania: Wrocław
Wydawca: Wydawnictwa Politechniki Wrocławskiej
Czas wydania: 1974
Od strony: 43
Do strony: 52
Język zasobu: Polski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Joanna Żebrowska
Data udostępnienia: 18-09-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr

Cytowanie

Skopiowano

Maciej Dobrowolski. Analiza możliwości łączenia celów podróży w mieście ze względu na minimalizację ruchów. [artykuł, rozdział] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)

Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Województwo bialskopodlaskie - wyniki modelowań

Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

MAKIETA 0015 – Koncepcja projektowa zagospodarowania terenów zieleni publicznej na osiedlu Maślice we Wrocławiu

Magdalena Wojtczak, Iwona Zeja, praca artystyczna, architektoniczna, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, dziedzina sztuk plastycznych / sztuki projektowe (2011)

Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)

Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Zobacz więcej