ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/22073Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/22073Metadane zasobu
Tytuł |
Analiza możliwości łączenia celów podróży w mieście ze względu na minimalizację ruchów Wariant tytułu: Анализ возможности объединения путешествий по городу с точки зрения минимизации передвижений Wariant tytułu: Travelling with lowest circulation to targets in town settlements |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Maciej Dobrowolski
Partner: Politechnika Wrocławska |
Opis |
Wzrost selektywności zawodowej i usługowej stwarza konieczność dokonywania coraz częstszych i dłuższych podróży. Na podstawie ankiety przeprowadzonej we Wrocławiu pomierzono występujące w mieście podróże, a następnie obliczono częstotliwość łączenia poszczególnych celów podroży między sobą. Podobne obliczenia w pracy wykonano dla materiałów z ankiety przeprowadzonej w miastach amerykańskich w celu otrzymania materiału porównawczego oraz określenia tendencji występowania ruchów w mieście. Na podstawie badań wypracowano taki model ustawienia celów podróży względem siebie, który umożliwia osiągnięcie minimum ruchu w mieście przy całkowitym zaspokojeniu potrzeb mieszkańców. (Polski) Opis w innym języku: Рост селективность в области профессий и обслуживания создает необходимость в осуществлении все более частых и продолжительных путешествий. На основе анкетного опроса, проведенного во Вроцлаве, измерены выступающие здесь передвижения по городу, а затем рассчитана частотность объединения отдельных целей этих передвижений. Подобные расчеты выполнены для материалов от анкетного опроса, проведенного в американских городах, с целью получения сопоставительного материала и определения трендов в сфере городских передвижений. Задача исследований заключалась в выработке модели такой ориентировки целей передвижений по отношению друг к другу, чтобы добиться минимума движения в городе при полном удовлетворении движения жителей. (Rosyjski) Opis w innym języku: The selectivity of the professions and of services has an influence upon the number and length of circulation in towns. Basing on a questionary of trips in Wrocław, the was a frequency of targets interrelation calculated. Similar computation were peracted according to american questionary output data, to achieve comparison and tendencies of town traffic. The research tends to work out a model giving minimum of communication routes. (Angielski) Uwagi: Artykuł należy do zbioru prac "Zjawiska komunikacyjne a modelowanie funkcjonowania obszarów zurbanizowanych", Wrocław 1974. |
Słowa kluczowe | "modelowanie"@pl, "system transportowy"@pl, "miasto Wrocław"@pl, "system osadniczy"@pl, "natężenie ruchu"@pl, "modelowanie podróży"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
artykuł, rozdział Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011) Grupa docelowa: naukowcy, studenci, przedsiębiorcy, administracja publiczna Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Tytuł źródła: Prace naukowe Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Wrocławskiej, Studia i Materiały: Zjawiska komunikacyjne a modelowanie funkcjonowania obszarów zurbanizowanych
Numeracja: 3 Miejsce wydania: Wrocław Wydawca: Wydawnictwa Politechniki Wrocławskiej Czas wydania: 1974 Od strony: 43 Do strony: 52 Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Joanna Żebrowska Data udostępnienia: 18-09-2019 |
Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Cytowanie
Maciej Dobrowolski. Analiza możliwości łączenia celów podróży w mieście ze względu na minimalizację ruchów. [artykuł, rozdział] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
Pałac w Pawłowicach (Wrocław) - Przed pałacem - panorama 360° (część 2 z 2)
Piotr Kubiś, 3D, foto360, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, materiały popularnonaukowe i inne (2011)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Województwo bialskopodlaskie - wyniki modelowań
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
MAKIETA 0015 – Koncepcja projektowa zagospodarowania terenów zieleni publicznej na osiedlu Maślice we Wrocławiu
Magdalena Wojtczak, Iwona Zeja, praca artystyczna, architektoniczna, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, dziedzina sztuk plastycznych / sztuki projektowe (2011)
Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)
Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Mapy selekcyjno-wiązkowe ruchu osobowego w mieście Wrocław (rys. 16)
Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)