ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://azon.e-science.pl/zasoby/76503

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/76503

Typ zasobu: artykuł, rozdział

Matematyczno-ekonomiczny model zależności dynamiki ruchu na drodze głównej od obciążenia drogi alternatywnej w korytarzu autostrady (rozdział monografii: „Strategiczne planowanie rozwoju transportu”) (RB-1999-68)

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Matematyczno-ekonomiczny model zależności dynamiki ruchu na drodze głównej od obciążenia drogi alternatywnej w korytarzu autostrady (rozdział monografii: „Strategiczne planowanie rozwoju transportu”) (RB-1999-68)
Osoby Autorzy: Mirosław Bereziński, Roman Włodzimierz Kulikowski, Dariusz W. Wagner
Partner: Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie
Opis Praca stanowi rozdział z monografii 'Strategiczne planowanie rozwoju transportu'. Rozpatrzono korytarz przestrzenny wyznaczony przez zasięg oddziaływania drogi głównej i drogi alternatywnej, które stanowią trzon sieci drogowej korytarza. Przedstawiono matematyczno-ekonomiczny model obciążenia tego układu ruchem. Przyjęto że popyt na przewozy wyraża się za pomocą intensywności stru­mienia pojazdów i jest funkcją ogólnych kosztów podróży i po­ziomu użyteczności. Wykazano, że istotny wpływ na zysk pocho­dzący z pobierania opłat za przejazd drogą główną mają koszty komunikacji między tą drogą, a drogą alternatywną. Wykazano też, że w sytuacji tzw. optimum społecznego, obciążenie ruchowe dro­gi głównej i drogi alternatywnej będzie rozłożone w taki spo­sób, że średni koszt przejazdu drogą główną plus koszt natłoku (ważony za pomocą liczby wyrażającej frakcję przejazdów reali­zowanych na tej drodze) plus dojechania do drogi głównej z drogi alternatywnej jest taki sam, jak analogiczny koszt dla drogi alternatywnej. Stąd wynika, że analizując korzyści pły­nące z inwestowania w rozwój zdolności przepustowej np. drogi głównej trzeba brać również pod uwagę inwestycje, które spowo­dują obniżenie kosztów dojazdu do drogi alternatywnej. (Polski)
Słowa kluczowe "traffic load"@en, "alternative roads"@en, "obciążenie drogi ruchem"@pl, "transport development"@en, "rozwój transportu"@pl, "highway development planning"@en, "planowanie budowy autostrad"@pl, "drogi alternatywne"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: artykuł, rozdział
Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / transport (2011)
Grupa docelowa: uczniowie, studenci, naukowcy
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Tytuł źródła: RB-1999-68
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: IBSPAN
Czas wydania: 1999
Od strony: 1
Do strony: 43
Język zasobu: Polski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Anna Wasilewska
Data udostępnienia: 07-09-2022
Kolekcje Kolekcja Instytutu Badań Systemowych PAN w Warszawie

Cytowanie

Skopiowano

Mirosław Bereziński, Roman Włodzimierz Kulikowski, Dariusz W. Wagner. Matematyczno-ekonomiczny model zależności dynamiki ruchu na drodze głównej od obciążenia drogi alternatywnej w korytarzu autostrady (rozdział monografii: „Strategiczne planowanie rozwoju transportu”) (RB-1999-68). [artykuł, rozdział] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Group judgement. Some application to decision problems in transport (RB-2000-77)

Hanna Bury, Dariusz Wagner, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, dziedzina nauk technicznych (2011)

Wyznaczanie oceny grupowej metodą mediany Kemeny’ego (RB-1999-49)

Hanna Bury, Dariusz Wagner, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych / matematyka (2018)

MEDIATOR plus 2.0. System wspomagający wyznaczanie oceny grupowej na podstawie opinii ekspertów (RB-1997-28)

Hanna Bury, Dariusz Wagner, Grażyna Petriczek, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / informatyka techniczna i telekomunikacja (2018)

Individual utilties and the choice of security system (RB-1997-26-03)

Roman Kulikowski, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk społecznych / ekonomia i finanse (2018)

Wyznaczanie wag obiektów na podstawie liczbowych ocen ekspertów w przypadku porównań obiektów parami (RB-1994-12)

Dariusz Wagner, Lidia Księżopolska, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych / matematyka (2018)

Zobacz więcej