ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://azon.e-science.pl/zasoby/76503Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/76503Metadane zasobu
Tytuł |
Matematyczno-ekonomiczny model zależności dynamiki ruchu na drodze głównej od obciążenia drogi alternatywnej w korytarzu autostrady (rozdział monografii: „Strategiczne planowanie rozwoju transportu”) (RB-1999-68) |
---|---|
Osoby |
Autorzy:
Mirosław Bereziński, Roman Włodzimierz Kulikowski, Dariusz W. Wagner
Partner: Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie |
Opis |
Praca stanowi rozdział z monografii 'Strategiczne planowanie rozwoju transportu'. Rozpatrzono korytarz przestrzenny wyznaczony przez zasięg oddziaływania drogi głównej i drogi alternatywnej, które stanowią trzon sieci drogowej korytarza. Przedstawiono matematyczno-ekonomiczny model obciążenia tego układu ruchem. Przyjęto że popyt na przewozy wyraża się za pomocą intensywności strumienia pojazdów i jest funkcją ogólnych kosztów podróży i poziomu użyteczności. Wykazano, że istotny wpływ na zysk pochodzący z pobierania opłat za przejazd drogą główną mają koszty komunikacji między tą drogą, a drogą alternatywną. Wykazano też, że w sytuacji tzw. optimum społecznego, obciążenie ruchowe drogi głównej i drogi alternatywnej będzie rozłożone w taki sposób, że średni koszt przejazdu drogą główną plus koszt natłoku (ważony za pomocą liczby wyrażającej frakcję przejazdów realizowanych na tej drodze) plus dojechania do drogi głównej z drogi alternatywnej jest taki sam, jak analogiczny koszt dla drogi alternatywnej. Stąd wynika, że analizując korzyści płynące z inwestowania w rozwój zdolności przepustowej np. drogi głównej trzeba brać również pod uwagę inwestycje, które spowodują obniżenie kosztów dojazdu do drogi alternatywnej. (Polski) |
Słowa kluczowe | "traffic load"@en, "alternative roads"@en, "obciążenie drogi ruchem"@pl, "transport development"@en, "rozwój transportu"@pl, "highway development planning"@en, "planowanie budowy autostrad"@pl, "drogi alternatywne"@pl |
Klasyfikacja |
Typ zasobu:
artykuł, rozdział Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk technicznych / transport (2011) Grupa docelowa: uczniowie, studenci, naukowcy Szkodliwe treści: Nie |
Charakterystyka |
Tytuł źródła: RB-1999-68
Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: IBSPAN Czas wydania: 1999 Od strony: 1 Do strony: 43 Język zasobu: Polski |
Licencja | CC BY-SA 4.0 |
Informacje techniczne |
Deponujący: Anna Wasilewska Data udostępnienia: 07-09-2022 |
Kolekcje | Kolekcja Instytutu Badań Systemowych PAN w Warszawie |
Cytowanie
Mirosław Bereziński, Roman Włodzimierz Kulikowski, Dariusz W. Wagner. Matematyczno-ekonomiczny model zależności dynamiki ruchu na drodze głównej od obciążenia drogi alternatywnej w korytarzu autostrady (rozdział monografii: „Strategiczne planowanie rozwoju transportu”) (RB-1999-68). [artykuł, rozdział] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
Group judgement. Some application to decision problems in transport (RB-2000-77)
Hanna Bury, Dariusz Wagner, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, dziedzina nauk technicznych (2011)
Metody ekspertów w strategicznym planowaniu rozwoju transportu (rozdział monografii: "Strategiczne planowanie rozwoju transportu") (RB-1999-72)
Mirosław Bereziński, Dariusz Wagner, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk społecznych / nauki o zarządzaniu i jakości (2018)
Wyznaczanie oceny grupowej metodą mediany Kemeny’ego (RB-1999-49)
Hanna Bury, Dariusz Wagner, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych / matematyka (2018)
MEDIATOR plus 2.0. System wspomagający wyznaczanie oceny grupowej na podstawie opinii ekspertów (RB-1997-28)
Hanna Bury, Dariusz Wagner, Grażyna Petriczek, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / informatyka techniczna i telekomunikacja (2018)
Individual utilties and the choice of security system (RB-1997-26-03)
Roman Kulikowski, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk społecznych / ekonomia i finanse (2018)
Wyznaczanie wag obiektów na podstawie liczbowych ocen ekspertów w przypadku porównań obiektów parami (RB-1994-12)
Dariusz Wagner, Lidia Księżopolska, artykuł, rozdział, Instytut Badań Systemowych PAN w Warszawie, Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych / matematyka (2018)